با سلام و درود خدمت تمام دانشجویان ، اساتید گرامی و کارمندان خدوم دانشگاه اسفراین و همه ی دوستان عزیز.

این روزها در دانشگاه ما اتفاقات عجیبی می افتد که هر آدمی را وادار به واکنش می کند چه برسد به انجمن اسلامی که از وظایف آن پرداختن به این سری از مشکلات ، ایراد نقد و تعمیم دادن این نظرات به سطوح وسیع تر است .

در این راه بعضی مسئولین با بیان این که انجمن اسلامی هم که همان بسیج است در نظر دارند در ساختار انجمن دخالت کنند و با این گفتمان قصد جهت دادن به مواضع انجمن و به نوعی ایجاد برائت انجمن اسلامی از هر آنچه که به بسیج نوعی ارتباط دارد را کنند. حال آن که هم ساختار تشکیلاتی و سیاسی انجمن چه از لحاظ سیستمی و چه از لحاظ جامعه هدف مورد نظر با بسیج متفاوت است و هم استقلال نسبی دفتر و جهت گیری های سیاسی اعضاء شورای مرکزی آن که از تمام طیف ها در آن حضور دارند . اما از لحاظ مشی فکری تمام اعضاء معتقد به گفتمان انقلاب بوده و آرمان های امام را فریاد میزنند.

حال این پرسش پیش می آید که آیا قصد مسئولین دانشگاه و برخی افراد دیگر از طرح این سوال توقع آن ها از ما مبنی بر ضدیت با نظام است .؟

آیا دعوت از اساتیدی همچون آقای حسینی در جشن 16 آذر و تحمیل آن به انجمن و آقای مسعودی فردر مراسم 4 سالگی دانشگاه به شورای صنفی با تم فکری خاص و منتصب به حزبی مشخص در همین راستا بوده است .؟

در آخر ما به عنوان انجمن اسلامی از مشی غلطی که دانشگاه در قبال ارائه عقاید حزبی و سیاسی به جای پرداختن مواضع علمی و آکادمیک در دانشگاه گرفته است و به حیف و میل بیت المال در این زمینه می انجامد برائت می جوییم و از تمام شورا ها و تشکل های دانشگاه نیز تقاضا می نماییم آن ها نیز خود را درگیر این رویه غلط نکنند.                           

   و من الله توفیق