<"link href="http://s2.picofile.com/file/8261506892/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C.jpg" rel="shortcut icon">

پایگاه اطلاع رسانی انجمن اسلامی دانشجویان اسفراین

۱۱ مطلب توسط «erfan jannesari» ثبت شده است

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۲۱ ق.ظ erfan jannesari
پیام دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین به مناسبت تغیر مدیریت دانشگاه

پیام دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین به مناسبت تغیر مدیریت دانشگاه

بسمه تعالی

 

ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ

 

این نعمت خداست که به هر که خواهد ارزانیش دارد و خدا را بخشایشی بزرگ است.

 

« از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد : اول ، جریان علم و تحقیق ؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری‌های سیاسی و اجتماعی »

مقام معظم رهبری 24/9/1387

 جناب دکتر باقرنیا ، ریاست سابق دانشگاه صنعتی اسفراین ، بدون تردید روند پیشرفت و اعتلای چشم گیر جایگاه دانشگاه صنعتی اسفراین در عرصه های مختلف فرهنگی ، آموزشی و ارتقا سطح علمی در میان دانشگاه های فنی و مهندسی کشور در سال های اخیر در این مدت کوتاه و پیشرفت قابل قبول در تولید مقالات علمی کشور و  همچنین تقویت فضای معنوی و متعالی حاکم بر دانشگاه و روحیه ی همدلی ، پشتکار و مجاهدت دانشگاهیان ، در پرتو الطاف بی کران الهی ، مرهون تلاش های خالصانه و برنامه محور مدیریت ارزشی جنابعالی در بیش از سه سال تصدی مسئولیت ریاست دانشگاه صنعتی اسفراین می باشد .

 اکنون تقدیر بر آن شد که عضو دیگری از خانواده ی دانشگاهی و فرهیخته این مرز و بوم ، مسئولیت اجرایی دانشگاه را بر عهده گیرند ، ما اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اسفراین به همراه دانشجویان عضو این تشکل بزرگ دانشجویی بر خود لازم می دانیم تا از تلاش های صادقانه ، زحمات بی دریغ و تدابیر ارزشمند جنابعالی در دوران تصدی این مسئولیت مهم ، صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم و از خداوند متعال ، برایتان سلامتی ، عزت ، پیشرفت و توفیق روز افزون در استمرار خدمات شایسته و ماندگار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، مسألت نماییم. باشد که تأییدات الهی ، همواره قرین راهتان باد . همچنین با کمال مسرت  انتصاب شایسته  جناب دکتر حیدری را به عنوان ریاست جدید این دانشگاه که بحق از سرمایه های ارزشمند این کشور می باشید ، صمیمانه تبریک عرض نموده و رجای واثق داریم که این انتخاب سرآغاز راهی پر امید به سمت دستیابی به قله های رفیع توسعه دانشگاه بوده و نوید بخش نشاط و تحرک  اهالی خواهد بود .  موفقیت و سربلندی شما و کلیه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه باریتعالی مسالت می نماییم .

جناب دکتر حیدری ، ما به عنوان نماینده دانشجویان در دانشگاه ، نقدها و دغدغه هایی در زمینه های تولید علم و فناوری، عدم تخصیص مناسب اعتبارات در مسائل جدی دانشگاه ، مسائل فرهنگی ، مشکلات عدیده خوابگاه ها و امور رفاهی ، رواج سیاسی کاری و عدم مسوولیت پذیری برخی از کارمندان و اساتید در دانشگاه داشته وهم اکنون در دوران جدید مسوولیت شما داریم که انشالله در فرصت مغتنی ای به خدمتتان عرض مینماییم.

باشد که در فرصت جدید ، مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین، با درایت جنابعالی، تلاش تمامی مدیران و مسؤولین و استفاده از پتانسیل های موجود بتواند در ارتقأ جایگاه آموزش عالی جمهوری اسلامی آنچنان که شایسته است موثر و مفید باشد و همه ما در این زمینه مسوولیم که همانا به فرموده امام راحل که فرمود سعادت یک مملکت به دست دانشجویان آن است و هر مملکتی در عالم ، موجودیتش بسته است به دست دانشجو و معلمانش و رسالت همه ما بدین گونه می باشد .

و من الله توفیق

شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین

۱۳ مهر ۹۵ ، ۰۱:۲۱ ۰ نظر
erfan jannesari
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۲۹ ب.ظ erfan jannesari
جلسه اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین با آقای دکتر قوامی نماینده محترم شهر اسفراین  در روز تولد ایشان

جلسه اعضاء انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین با آقای دکتر قوامی نماینده محترم شهر اسفراین در روز تولد ایشان

روز گذشته جلسه ای خصوصی در دفتر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اسفراین با حضور اعضاء شورای مرکزی انجمن اسلامی و جناب آقای دکتر قوامی نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد که حائز نکات مهمی در ارتباط با دانشگاه ، مشکلات دانشجویی و زمینه های دیگر بود .

از جمله صحبت هایی که در این دیدار بین اعضاء انجمن اسلامی و دکتر قوامی مطرح شد می توان به:اختصاص بودجه 7 میلبارد تومانی به دانشگاه در قالب اهدای مجموعه هفت طبقه به دانشگاه اسفراین، پیگیری مسئله صنعتی شدن دانشگاه اسفراین و پیگیری مشکلات صنفی دانشگاه اشاره کرد.

در این دیدار از وعده های انتخابی دکتر و همچنین قول هایی که جناب آقای دکتر قوامی قبل از انتخابات داده بودند هم سوالاتی پرسیده شد . 

همچنین در این جلسه مطالبات اعضای انجمن اسلامی در ارتباط با قرارداد های نفتی IPC  و قرارداد جدید FATF نیز مورد سوال و بررسی قرار گرفته شد،که ایشان با بیان سوال از وزیر نفت به این مسئله پاسخ دادند.

در پایان ایشان با نوشتن متنی در دفتر یادبود انجمن;از تلاش های شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان اسفراین،تقدیر و تشکر نمودند.                                                                

                                                                                                                                                         

                                                                                                                                                      

                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۴:۲۹ ۰ نظر
erfan jannesari

ادامه فعالیت وبلاگ انجمن اسلامی دانشجویان اسفراین توسط شورای فرهنگی تخلف شناخته شد

ادامه کار این وبلاگ توسط شورای فرهنگی مجتمع آموزش عالی اسفراین ( به بهانه نداشتن مجوز، البته بعد از پنج ماه فعالیت و اطلاع داشتن مسئولین از این وبلاگ و درست در زمانی که انجمن در تجمع روز شنبه دانشجویان برای کیفیت بد غذا همکاری میکند به صورت انتقام جویانه ) تخلف شمرده شد .

لیکن تا دریافت مجوز های لازم برای این وبلاگ ، ،دوستان می توانند برای دریافت نظرات انجمن و اخبار فعالیت ها به برد های انجمن اسلامی داخل محیط مجتمع مراجعه نمایند . 


دوستان منتظر ما باشید .

                                موجیم که آسودگی ما عدم ماست .




۲۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۲:۴۶ ۱ نظر
erfan jannesari

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان در پی حمله اراذل اوباش به خانه های دانشجویی

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مجتمع آموزش عالی اسفراین در پی اقدام نگران کننده برخی از اراذل و اوباش در حمله به خانه ‌ی دانشجویان دانشگاه اسفراین و اتفاقاتی که در این حمله افتاد، مراتب نگرانی خود را به تمامی مسئولین شهری و دانشگاهی به خصوص نماینده محترم و فرمانداری اسفراین که قبل از این هم توسط اعضاء انجمن اسلامی متوجه این اقدامات سابقه دار شده بودنند اعلام میدارد.

شایان به ذکر است جناب آقای قوامی نماینده محترم شهر اسفراین در یکی از میتینگ های تبلیغاتی که با دانشجویان قبل از انتخابات مجلس داشتند قولی برای حل این مشکل داده بودند.

 حال که دوباره شاهد چنین اتفاقاتی در حوزه امنیت دانشجویان اسفراین هستیم خود را مسئول میدانیم که از مسئولین امر در قبال این گونه حوادث پر سابقه توضیح بخواهیم . امید است مسئولین هم پاسخ گوی دانشجویان باشند.در همین رابطه انجمن اسلامی آمادگی خود را برای تشکیل کارگروهی مبنی بر بررسی این اتفاق وآگاه سازی مسئولین در دیگر موارد امنیتی که جای نقل آن در این یادداشت نمی باشد را اعلام می‌دارد .

و اما توصیه ای به نیروی شریف انتظامی که به فرموده مقام معظم رهبری سه عنصر قدرت، عزت و رحمت خصوصیاتی است که در نیروی انتظامی باید باشد، به صورت قاطع با این گونه اراذل برخورد کند. همان گونه که  برخورد های مثبت نیروی انتظامی در شهر های دیگر موجب آرامش مردم از دست این گونه افراد شد .

و در آخر نیز توصیه‌ای داریم برادرانه به دانشجویانی که در خانه های دانشجویی زندگی میکنند، و آن این که زمینه‌ ورود این گونه افراد را به خانه های خود باز نکنند که از علت های اصلی این پیامد می باشد .      

                                                           و من الله توفیق

                    شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مجتمع آموزش عالی اسفراین


 

۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۱۵ ۲ نظر
erfan jannesari

تجمع دانشجویان مجتمع آموزش عالی اسفراین در اعتراض به مشکلات صنفی

تجمع دانشجویان مجتمع آموزش عالی اسفراین در اعتراض به مشکلات صنفی که روز گذشته با همکاری انجمن اسلامی صورت گرفت با برخورد سرد مسئول امور دانشجویی همراه شد. در این مراسم ریاست محترم مجتمع از ضرورت اعتراضات در سطح جامعه و لزوم برخورد نکردن با مخالفین به جای معاندین توسط حکومت سخن گفت.

اما نقطه عطف سخنان آقای باقرنیا ریاست محترم مجتمع اعتراف بر این قضیه بود که ایشان گفتند ما چند روز قبل از اعتراض دانشجویان با خبر شدیم و تصمیم گرفته شد که غذای روز شنبه از استانبولی (وحشتناک) به چلوگوشت (قابل تحمل)نغییر کند.


۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۸ ۰ نظر
erfan jannesari

تفاوت بسیج و انجمن اسلامی در دانشگاه صنعتی اسفراین

با سلام و درود خدمت تمام دانشجویان ، اساتید گرامی و کارمندان خدوم دانشگاه اسفراین و همه ی دوستان عزیز.

این روزها در دانشگاه ما اتفاقات عجیبی می افتد که هر آدمی را وادار به واکنش می کند چه برسد به انجمن اسلامی که از وظایف آن پرداختن به این سری از مشکلات ، ایراد نقد و تعمیم دادن این نظرات به سطوح وسیع تر است .

در این راه بعضی مسئولین با بیان این که انجمن اسلامی هم که همان بسیج است در نظر دارند در ساختار انجمن دخالت کنند و با این گفتمان قصد جهت دادن به مواضع انجمن و به نوعی ایجاد برائت انجمن اسلامی از هر آنچه که به بسیج نوعی ارتباط دارد را کنند. حال آن که هم ساختار تشکیلاتی و سیاسی انجمن چه از لحاظ سیستمی و چه از لحاظ جامعه هدف مورد نظر با بسیج متفاوت است و هم استقلال نسبی دفتر و جهت گیری های سیاسی اعضاء شورای مرکزی آن که از تمام طیف ها در آن حضور دارند . اما از لحاظ مشی فکری تمام اعضاء معتقد به گفتمان انقلاب بوده و آرمان های امام را فریاد میزنند.

حال این پرسش پیش می آید که آیا قصد مسئولین دانشگاه و برخی افراد دیگر از طرح این سوال توقع آن ها از ما مبنی بر ضدیت با نظام است .؟

آیا دعوت از اساتیدی همچون آقای حسینی در جشن 16 آذر و تحمیل آن به انجمن و آقای مسعودی فردر مراسم 4 سالگی دانشگاه به شورای صنفی با تم فکری خاص و منتصب به حزبی مشخص در همین راستا بوده است .؟

در آخر ما به عنوان انجمن اسلامی از مشی غلطی که دانشگاه در قبال ارائه عقاید حزبی و سیاسی به جای پرداختن مواضع علمی و آکادمیک در دانشگاه گرفته است و به حیف و میل بیت المال در این زمینه می انجامد برائت می جوییم و از تمام شورا ها و تشکل های دانشگاه نیز تقاضا می نماییم آن ها نیز خود را درگیر این رویه غلط نکنند.                           

   و من الله توفیق 

۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۳:۵۶ ۰ نظر
erfan jannesari

تصاویر میدان 22 مهر (فرمانداری) اسفراین شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 2 بامداد

۰۸ اسفند ۹۴ ، ۰۲:۵۹ ۰ نظر
erfan jannesari

یادداشت عرفان جان نثاری در خصوص موضع انجمن اسلامی در انتخابات 7 اسفند

با نام و یاد خداوند آزادی

در روز های اخیر اخبار و شایعات زیادی را شنیدیم از نظر سنجی های مختلف تا اعلام حمایت یا رد حمایت فرد یا گروهی از برخی کاندیدا های شهر که در این بین سهم شایعات برای دفتر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اسفراین هم کم نبود. تا جایی که ما را متهم به حمایت از یک کاندید و فرد خاص کردند. من همین جا اعلام میدارم دفتر انجمن نه در گذشته و نه تا به امروز جهت گیری به هیچ یک از کاندیدا ها نداشته و تا به امروز هم به همچین جمع بندی نرسیده که اعلام حمایت از فرد خاصی داشته باشد. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که افراد انجمن خارج از دانشگاه و انجمن می توانند بر طبق نظر شخصی خود از افراد مورد علاقه خود حمایت کنند که این به هیچ وجه نظر کلی دفتر نیست بلکه از تضریب آراء در انجمن خبر میدهد. هر چند ما به بچه ها در خصوص این موضوع هشدار دادیم .

حتی دراین بین برخی افراد بنده حقیر را در لیست دانشجویان حامی آقای قوامی قرار داده بودند که بنده در همین جا این مطلب را به شدت تکذیب میکنم .

ودر آخر نیز بنده امروز هفتم اسفند، فارغ از این که چه شخصی نماینده مردم شریف اسفراین میشود از تمام مردم به خاطر حضور حداکثری پای صندوق های رای کمال تشکر را میکنم .

                                                             ومن الله توفیق 

۰۷ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۵۴ ۰ نظر
erfan jannesari

اطلاعیه دفتر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اسفراین برای حضور حد اکثری و دعوت از تمام دانشجویان و شهروندان اسفراین در برای شرکت انتخابات

بسم الله الرحمن الرحیم

 

" یا ایهاالذین آمنوا ان الله یامرکم ان تودوالامانات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل ، ان الله نعما یعظکم به ، ان الله کان سمیعا بصیرا".               نساء-٥٨

  گذشته‌ی پرافتخارتان نشان از آینده‌ای پر امید دارد. انسان‌هایی که در مبارزه از حق و حقیقت پیشتاز بوده‌اند شایسته‌ی بهترین‌ها هستند. مردمی که در مقابل چپاول گران جامعه‌ی بشری سر فرو نیاوردند و با خون خود استقلال میهن را تضمین کردند و امید مظلومان جهان شدند و بوی بهبود اوضاع جهان را به جهانیان هدیه کردند بی‌شک سبیل بر حق خود را ادامه خواهند داد. سرزمین فضیلت‌های انسانی با انتخاب‌های پی‌درپی خود یک‌به‌یک پله‌های را ه ایمان و سعادت را بالا خواهد رفت و مثل چهار دهه‌ی گذشته پیشرو و الگوی  بهروزی و پیشرفت خواهد بود.

امروز سرنوشت ایران اسلامی در دستان ماست که انتخاب کنیم و آیندگان در مورد عملکرد امروز ما قضاوت خواهند کرد. اگر امروز کسانی را انتخاب کنیم که متدین، متعهد، شجاع، فریب نخور، مقاوم در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و طمع‌ورزی‌های استکبار، مدافع عزت و استقلال ملی، علاقه‌مند واقعی به پیشرفت کشور، معتقد به حرکت علمی استعدادهای جوان، معتقد به اقتصاد درون‌زا، آشنا با درد مردم، مصمم به حل مشکلات مردم باشند، به دست خویش آینده‌ای پر از سرور را رقم زده‌ایم. امروز که مستکبرین عالم برای نابودی این مرزوبوم دندان‌تیز کرده‌اند راهی جز تکیه به استعدادهای درونی وجود ندارد. امروز اگر می‌خواهیم همچنان پرچم‌دار جبهه‌ی حق و حقیقت و راستی و درستی در جهان باشیم باید هوشمندانه تصمیم بگیریم، آگاهی یابیم و آگاه سازیم که همه مسئولیم.

هدف بزرگ همت بلند می‌طلبد و ساختن تمدن عظیم اسلامی در ابتدا نیازمند خودآگاهی درونی جامعه هست. امروز اگر مدعی ساختن تمدنی عادلانه و با معنویت هستیم باید تلاشی درخور کنیم.

لذا از همه‌ی مردم بزرگ ایران دعوت می‌کنیم با حضور فعالانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ضمن دست رد زدن به سینه‌ی دشمنان خارجی با رأی دادن به افراد با بصیرت و خردمندی که راه سعادت را در اتکا به استعدادهای فراوان جامعه می‌دانند نه وادادگی به قدرت‌های جهانی، به دردها و مشکلات جامعه آگاهند نه آنان که در کاخ‌ها نشسته‌اند و دستور می‌دهند، آنان که برای آینده و وضع زندگی و معیشت مردم برنامه دارند نه آنان که در پی ارضای عقده‌های سیاسی خود هستند و ... گامی پرشکوه در جهت بالندگی بیش‌ازپیش کشور برداریم.

۰۷ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۳۰ ۰ نظر
erfan jannesari

برگزاری اولین کرسی آزاد اندیشی سال 94 دانشگاه توسط انجمن اسلامی دانشجویان با حضور دکتر رزاقی


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین برگزار می کند:

کرسی آزاد اندیشی با موضوع "اقتصاد ایران و اقتصاد مقاومتی"

با حضور جناب آقای دکتر رزاقی عضو هئیت علمی دانشگاه تهران

زمان :سه شنبه مورخ 20 بهمن 1394 ساعت 10 

مکان:سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی اسفراین 





۱۷ بهمن ۹۴ ، ۰۳:۰۵ ۱ نظر
erfan jannesari