<"link href="http://s2.picofile.com/file/8261506892/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C.jpg" rel="shortcut icon">

پایگاه اطلاع رسانی انجمن اسلامی دانشجویان اسفراین

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین: اگر دولت، خود را عامل ایجاد یک «فضای امن» می داند، پس آزادی منتقدان جایز است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین با صدور بیانیه‌ای در مورد حمایت از تشکل‌های انقلابی دانشگاه بین‌المللی قزوین اعلام کرد: اگر دولت، خود را عامل ایجاد یک «فضای امن» می‌داند نه یک «فضای امنیتی» پس احترام و آزادی منتقدان جایز و الزامی است.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رئیس جمهور ملت ایران؛

 

حجت الاسلام روحانی

 

با عرض احترام و دعا برای توفیق جنابعالی در راه حق لازم می دانیم اندکی از وقت شریفتان را برای شنیدن کلمه حقی گرفته، مصیبت و مشکل اخیری که بر جامعه دانشجویی و اصل آزادی خواهی و انتقاد پذیری و سعه صدر مورد نظر جنابعالی روا شده را با شما در میان بگذاریم تا شاید تذکری باشد از جهت رفع این معضل.


اگر سخن ما را بی پرده می یابید هرگز گمان نبرید این صراحت از بی خبری ما از موقعیت، مقام و قدرت شما است؛ لیکن معتقدیم که اگر علی(ع) امت اسلامی را بگفتن حق و مشورت به زمامداری چون خودش دعوت می کرد و دلیل این دعوت را بالاتر نبودن خود از ارتکاب خطا(مگر از طریق عصمت) می شمرد دستگاه حاکم نیز که مدعی بر پا ساختن حکومت عدل علی(ع)است، از شنیدن کلمه حق بی نیاز نمی تواند باشد.


معتقد نیستیم که بیان نارسائی ها و نارضایتی ها در یک کشور مستقل و همچنین در نظام مستقر جمهوری اسلامی باعث تضعیف و تزلزل می گردد. بلکه بنا به نثر صریح قرآن کریم یگانه راه اصلاح و تقویت و بقا است.


جناب آقای دکتر روحانی بنا بر اخبار واصله، هم ردیفان ما در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین تنها به اتهام طرح دغدغه های خود به عنوان دانشجو و به دلایل واهی از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه و فرمانداری شهر قزوین مورد مواخذه قضایی قرار گرفتند و در عین ناباوری جامعه آزادی خواه دانشجویی، در اولین جلسه دادگاه حاضر شدند تا برای آنچه که طرح علامت سوال و تعجب اضافیست پاسخگو باشند!


این در حالیست که چندی پیش جمعی از تشکل های دانشجویی طی نامه ای از دخالت ها و سنگ اندازی های بی مورد ارگان های خارج دانشگاه خواستار جلوگیری دولت از این معضل شده بودند!


اما در عین ناباوری می بینیم که نماینده دولت در قزوین و هم چنین نماینده فرهنگی دولت در دانشگاه مورد نظر با نادیده گرفتن وظیفه اصلی خود که همانا بسترسازی برای بیان نظرات مختلف و تبادل آرا در چارچوب جامعه است، اقدام به شکایت علیه جمعی دانشجو بی پناه و انقلابی کردند که جرمشان تنها بیان دغدغه هایشان در چارچوب این مملکت و نظام و بدون داشتن کمترین چشم داشت بوده است.


جناب آقای روحانی حافظه تاریخی ما نمونه بارز رفتار یک حاکم اسلامی چون علی(ع)را یادآور می شود که در مقام امام امت اسلامی و نیز معصومیت، در دادگاه اسلامی و در کنار همان فرد و شهروند عادی حضور می یابد و نیز برای اثبات ادعای خود مجبور به ارائه شاهد و مدرک می شود و با وجود مالکیت علی (ع) به شواهد و قرائن استناد می کنند و حکم را به نفع آن فرد می دهند.

 

اگر جنابعالی و دولت مطبوعتان خود را در حکومت اسلامی و پایبند به عدل و عدالت خواهی علی(ع)می داند و از ابتدای حضور از آزادی بیان و سلیقه در جامعه و رسانه ها سخن گفته است، پس امروز نیز روز عمل به این وعده است و به یقیین اگر تدبیری برای این فاجعه اندیشیده نشود امید ملت ایران به اعتدال دولت شما بیش از پیش از دست خواهد رفت.

 

پس اگر دولت، خود را عامل ایجاد یک «فضای امن» می داند نه یک «فضای امنیتی» پس احترام و آزادی منتقدان جایز و الزامی می باشد. امید است که پیگیری سریع و قاطع شما مرهمی بر دل پر درد و آزرده جامعه عدالت خواه و خصوصأ دانشجویان دلسوز انقلاب و پیرو خط ولایت باشد.

 

و من الله توفیق

 

شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین

 

۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۴ ۱ نظر
فرشاد عقلایی

حضور انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اسفراین در سی و سومین نشست سالانه انجمن های اسلامی کشور

سی و سومین نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی سراسر کشور دفتر (تحکیم وحدت) از 30 تیر تا 1 مرداد در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد. در این نشست سه روزه چهره های سیاسی و فرهنگی از جمله آیت الله قرهی استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، حسن رحیم پور ازغدی استاد دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسعود ده نمکی مستند ساز و کارگردان سینما از مهمترین مهمانان نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت بودند.

این نشست با حضور  انجمن‌های اسلامی عضو دفتر تحکیم وحدت سراسر کشور از جمله انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین که با انتخابات سالانه شورای مرکزی همراه بود برگزار شد.

 . 4.33

۱۰ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۰۸ ۰ نظر
فرشاد عقلایی
چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۰ ق.ظ فرشاد عقلایی
عباسی مهر دبیر اسبق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت:«تحکیم خط امام یا تحکیم خط فاشیسم»

عباسی مهر دبیر اسبق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت:«تحکیم خط امام یا تحکیم خط فاشیسم»

«مهدی عباسی مهر» دبیر اسبق تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در یادداشتی درباره حمله اخیر روزنامه شرق به نشست سالانه این  تشکل دانشجویی باسابقه نوشت:

نقش جنبش دانشجویی و به طور خاص انجمن های اسلامی دانشجویان در تحولات هفتاد ساله خیر بر هیچ کس پوشیده نیست. مقاومت بی نظیر دانشجویان در فضای خفقان آلود بعد از کودتای ۲۸ مرداد و قربانی کردن دانشجویان زیر پای نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا در ۱۶ آذر و حضور موثر دانشجویان در به پیروزی رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی و اقدام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و ظهور انقلاب دوم و همچنین حضور پر رنگ در جبهه های حق علیه باطل تنها بخشی از کارنامه انجمن های اسلامی در تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین است. سوابقی که انجمن های اسلامی را  برآمده از تفکر اسلام ناب و منتقد و جریان ساز می نمایند.

ادامه مطلب...
۰۶ مرداد ۹۵ ، ۰۴:۰۰ ۰ نظر
فرشاد عقلایی

اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت مشخص شد

                     

در سی و سومین نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت، که با حضور پرشور فعالین انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه شهید بهشتی تهران همراه بود، اعضای اصلی و علی البدل شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که با برگزاری انتخابات در روز پنجشنبه مورخ 1395/4/31 برگزار شده بود،تعیین شدند.

بر اساس این انتخابات اعضای اصلی به ترتیب آراء علی گنجی(دانشگاه شهید بهشتی)، محمد حسین قائد شرف(دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، سیدمهدی فاطمی ابهری(دانشگاه علم وصنعت)، ماهره عزیزی(دانشگاه شهید بشتی)، مریم اعظم باغبان(دانشگاه شریعتی)، زهرا سادات رضوی علوی(دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، مسعود دهقانی(دانشگاه صنعتی ارومیه) می باشند.

همچنین سید زهرا حسینی(دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) قزوین)،رضا بهشتیان(دانشگاه مهندسی فناوری نوین قوچان)، صادق آقاجری(دانشگاه صنعتی امیرکبیر) به ترتیب آرا به عنوان اعضای علی البدل شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت تعیین شدند.

همچنین در اولین جلسه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که بعد از انتخابات این اتحادیه برگزار شد با رأی اعضای شورای مرکزی محمدحسین قائدشرف به عنوان دبیر تشکیلات اتحادیه انتخاب شد.

در این جلسه مسئولیت واحدها نیز مشخص شد که در این راستا آقایان صادق آقاجری به عنوان مسئول واحد سیاسی، مسعود دهقانی به عنوان مسئول واحد پذیرش، علی گنجی به عنوان مسئول واحد آموزش، رضا بهشتیان به عنوان مسئول واحد روابط بین‌الملل و سیدمهدی فاطمی‌ابهری به عنوان مسئول واحد حوزه و دانشگاه فعالیت خواهند کرد.

همچنین در این جلسه قرار بر این شد که خانم‌ها ماهره عزیزی به عنوان مسئول واحد جنگ نرم، مریم اعظم ‌باغبان به عنوان مسئول واحد تبلیغات، سیده‌زهرا حسینی به عنوان مسئول واحد فرهنگی، و زهرا السادات رضوی‌علوی به عنوان مسئول دفتر خواهران دفتر تحکیم وحدت فعالیت کنند.

۰۳ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۶ ۰ نظر
فرشاد عقلایی

12 توصیه مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار با تشکل های دانشجویی


 12توصیه مهم رهبر انقلاب به تشکل های دانشجویی را بخوانید :

1) حضور ، از نوع فکری بیانی و جسمی یعنی هم دوستان انقلاب ، هم دشمنان انقلاب باید مواضع شما را در زمینه‌ی مسائل مهم کشور بداند.‌

2) هم افزایی تشکلهای انقلابی دانشگاهها از طریق تکیه بر نقاط مشترک

3) تبیین و قانع کردن دلها

      4) افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی

5) توسعه مخاطبان دانشجو

6) دفاع صریح و بدون تقیّه از نظام اسلامی

7) تداوم و توسعه اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم

8) توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل

9) تقویت گفتمانهای اصلی انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، پیشرفت اسلامی ایرانی و شتاب علمی

10) تشکیل یک جبهه واحد ضد امریکایی ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام

11) پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد

12) نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده

۰۳ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۴ ۰ نظر
فرشاد عقلایی