<"link href="http://s2.picofile.com/file/8261506892/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C.jpg" rel="shortcut icon">

پایگاه اطلاع رسانی انجمن اسلامی دانشجویان اسفراین

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

اکران مستند بعد از خمینی در دفتر انجمن اسلامی دانشگاه

انجمن اسلامی دانشگاه اسفراین بر این است که مستند تاریخی" پس از خمینی" که روایتی بی پرده و شفاف از رخدادهای سیاسی اجتماعی دهه 70 که به کارگردانی حجت الله نیکی ملک تولید شده است را هر هفته سه شنبه ساعت 11:15 در دفتر انجمن اسلامی دانشگاه اکران نماید.

این مستند بر اساس اسناد تاریخی و خاطرات نسل اول سیاست مداران جمهوری اسلامی ایران که این بار نسل سومی ها آن را روایت میکنند نسلی که دانستن را حق خود میداند و در برگه های پنهان تاریخ هم به دنبال حقایق است.

 

 

۲۴ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۱۶ ۰ نظر
صادق صدرالدینی

فرهنگ مقاومتی لازمه اقتصاد مقاومتی

دکتر جهانبین معاون فرهنگی سابق دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و عضو هیئت علمی این دانشگاه

در مقاله ای به بررسی تاثیر فرهنگ بر اقتصاد مقاومتی پرداخته است.

مقدمه:

ماهیت مستقل و ضد امپریالیستى انقلاب اسلامى و تلاش آن براى شکل دهی نظام بین ‏الملل فارغ از سلطه قدرتهاى استکبارى، موجب به هم زدن تعادل بلوکهاى قدرت جهانى و به چالش کشیدن نظم بین‏ المللى ساخته دنیاى شرق و غرب گردید. انقلاب اسلامى با بیان نظریه «نه شرقى نه غربى» توانست ابَر نظمى جمعى مبتنى بر برابرى دولت ها و حاکمیتها و تحقق حقوق الهى و انسانى ملت ها در نظام بین‏ الملل را رقم زند و با احیاى ظرفیت‏ها و امکانات فراموش شده ملت هاى غیر متعهد و نفى انفعال و مرعوبیت در برابر استکبار، درصدد قطع ریشه ‏هاى وابستگى ملت ها به قدرتهاى بزرگ برآید  . انقلاب اسلامى با افشاى ماهیت سلطه گرانه و سیاستهاى یک جانبه گرایانه قدرتهاى بزرگ توانست خط بطلانى براسطوره شکست ناپذیرى آنان بکشد و بسترى مناسب را براى حرکت‏هاى مستقل و آزادى‏بخش براساس خودآگاهى محرومان و مستضعفان فراهم سازد. این انقلاب با گشودن جبهه‏ سوم در نظام بین‏ الملل یا راه‏ حلى سوم در جهان آزادیخواه توانست با نظم بین‏ الملل مادى گرایانه به مقابله برخیزد و به فرهنگ سازى در زمینه‏ هاى استقلال‏ طلبى و استعمار ستیزى در میان ملت هاى جهان سوم مبادرت نماید. این حقیقت بزرگ انقلاب اسلامی را می‌توان در کلام و دغدغه‌های رهبر و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی جستجو کرد و از سویی نیز می‌توان استمرار این نوع نگاه و توجه به تحول مزبور را در سیاست‌ها، راهبردها و روش‌های اجرایی و عملیاتی مبتنی بر اندیشه و سیره ایشان مشاهده نمود. تأکید بر فرهنگی بودن انقلاب اسلامی و اصرار بر استقلال از دیگر قدرت‌ها و بازیابی هویت خودی، ازجمله مسائلی است که در آراء امام(ره) به صورت جدی درخصوص انقلاب اسلامی مطرح شده و از این منظر انقلاب اسلامی پاسخی به بحران هویتِ شکل‌گرفته براثر سیاست‌های عصر پهلوی بوده است. امام راحل(ره) در اینباره می فرمایند:

” مسئله اساسی ما این نبود که رژیم سلطنتی برود و قطع ایادی دیگران بشود، اینها همه مقدمه بود برای مسئله اساسی ما؛ و آن اسلام است. انبیا که جنگ می‏کردند با مخالفین توحید مقصدشان این نبود که جنگ بکنند و طرف را از بین ببرند، مقصد اصلی این بود که توحید را در عالم منتشر کنند”

ادامه مطلب...
۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۳۸ ۰ نظر
صادق صدرالدینی

پیام تسلیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین در پی درگشت مرحوم محمد جواد جلالفرد عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی

       ⚫️ پیام تسلیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین در پی درگذشت مرحوم محمد جواد جلال فرد عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی و دبیر مجمع عدالتخواهان تهران

🔴 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

خبر درگذشت نابهنگام یکی از برادران مخلص و متعهدمان در جنبش عدالتخواه دانشجویی ، مرحوم محمد جواد جلال فرد موجب تاثر و تالم جنبش دانشجویی ایران و مردمی بود که به واسطه مطالبه گری های عدالتخواهانه این دانشجوی مومن او را می شناختند، دانشجویی که سال گذشته در 16 آذر سال 1394 مقابل ریاست محترم جمهوری پشت تریبون رفت و عدالتخواهانه از دردهای مردم سخن گفت و در دوران شور و نشاط جوانی خود، وقت خویش را در راه احیای ارزش های اسلامی و انقلاب و کمک به کم شدن مشکلات مردم سپری نمود. پیگیری‌های مجاهد گونه آن مرحوم در حوزه رفع مشکلات مستضعفین و مردم از ذهن ما دانشجویان عدالتخواه فراموش نخواهد شد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین درگذشت این دانشجوی انقلابی عدالتخواه و مطالبه گر را خدمت مقام معظم رهبری و خانواده محترم ایشان و اعضای جنبش دانشجویی بویژه جنبش عدالتخواه دانشجویی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم طلب علو درجات و مغفرت از خداوند منان می نماید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اسفراین

13 فروردین 1395

@is_eut_ac_ir

۱۳ فروردين ۹۵ ، ۰۴:۰۴ ۰ نظر
صادق صدرالدینی