به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین با صدور بیانیه‌ای در مورد حمایت از تشکل‌های انقلابی دانشگاه بین‌المللی قزوین اعلام کرد: اگر دولت، خود را عامل ایجاد یک «فضای امن» می‌داند نه یک «فضای امنیتی» پس احترام و آزادی منتقدان جایز و الزامی است.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

 

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهم

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

رئیس جمهور ملت ایران؛

 

حجت الاسلام روحانی

 

با عرض احترام و دعا برای توفیق جنابعالی در راه حق لازم می دانیم اندکی از وقت شریفتان را برای شنیدن کلمه حقی گرفته، مصیبت و مشکل اخیری که بر جامعه دانشجویی و اصل آزادی خواهی و انتقاد پذیری و سعه صدر مورد نظر جنابعالی روا شده را با شما در میان بگذاریم تا شاید تذکری باشد از جهت رفع این معضل.


اگر سخن ما را بی پرده می یابید هرگز گمان نبرید این صراحت از بی خبری ما از موقعیت، مقام و قدرت شما است؛ لیکن معتقدیم که اگر علی(ع) امت اسلامی را بگفتن حق و مشورت به زمامداری چون خودش دعوت می کرد و دلیل این دعوت را بالاتر نبودن خود از ارتکاب خطا(مگر از طریق عصمت) می شمرد دستگاه حاکم نیز که مدعی بر پا ساختن حکومت عدل علی(ع)است، از شنیدن کلمه حق بی نیاز نمی تواند باشد.


معتقد نیستیم که بیان نارسائی ها و نارضایتی ها در یک کشور مستقل و همچنین در نظام مستقر جمهوری اسلامی باعث تضعیف و تزلزل می گردد. بلکه بنا به نثر صریح قرآن کریم یگانه راه اصلاح و تقویت و بقا است.


جناب آقای دکتر روحانی بنا بر اخبار واصله، هم ردیفان ما در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین تنها به اتهام طرح دغدغه های خود به عنوان دانشجو و به دلایل واهی از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه و فرمانداری شهر قزوین مورد مواخذه قضایی قرار گرفتند و در عین ناباوری جامعه آزادی خواه دانشجویی، در اولین جلسه دادگاه حاضر شدند تا برای آنچه که طرح علامت سوال و تعجب اضافیست پاسخگو باشند!


این در حالیست که چندی پیش جمعی از تشکل های دانشجویی طی نامه ای از دخالت ها و سنگ اندازی های بی مورد ارگان های خارج دانشگاه خواستار جلوگیری دولت از این معضل شده بودند!


اما در عین ناباوری می بینیم که نماینده دولت در قزوین و هم چنین نماینده فرهنگی دولت در دانشگاه مورد نظر با نادیده گرفتن وظیفه اصلی خود که همانا بسترسازی برای بیان نظرات مختلف و تبادل آرا در چارچوب جامعه است، اقدام به شکایت علیه جمعی دانشجو بی پناه و انقلابی کردند که جرمشان تنها بیان دغدغه هایشان در چارچوب این مملکت و نظام و بدون داشتن کمترین چشم داشت بوده است.


جناب آقای روحانی حافظه تاریخی ما نمونه بارز رفتار یک حاکم اسلامی چون علی(ع)را یادآور می شود که در مقام امام امت اسلامی و نیز معصومیت، در دادگاه اسلامی و در کنار همان فرد و شهروند عادی حضور می یابد و نیز برای اثبات ادعای خود مجبور به ارائه شاهد و مدرک می شود و با وجود مالکیت علی (ع) به شواهد و قرائن استناد می کنند و حکم را به نفع آن فرد می دهند.

 

اگر جنابعالی و دولت مطبوعتان خود را در حکومت اسلامی و پایبند به عدل و عدالت خواهی علی(ع)می داند و از ابتدای حضور از آزادی بیان و سلیقه در جامعه و رسانه ها سخن گفته است، پس امروز نیز روز عمل به این وعده است و به یقیین اگر تدبیری برای این فاجعه اندیشیده نشود امید ملت ایران به اعتدال دولت شما بیش از پیش از دست خواهد رفت.

 

پس اگر دولت، خود را عامل ایجاد یک «فضای امن» می داند نه یک «فضای امنیتی» پس احترام و آزادی منتقدان جایز و الزامی می باشد. امید است که پیگیری سریع و قاطع شما مرهمی بر دل پر درد و آزرده جامعه عدالت خواه و خصوصأ دانشجویان دلسوز انقلاب و پیرو خط ولایت باشد.

 

و من الله توفیق

 

شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین