صادق صدرالدینی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آذر، با شرح اهداف انجمن این دانشگاه در سال جدید تحصیلی، گفت: فعالیت‌های جاری و پیش‌رو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین تهیه کتاب‌های مفید آموزشی عقیدتی، برگزاری سیر مطالعاتی کتاب “نامیرا”، برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع اقتصاد دولتی و برگزاری یک همایش آسیب شناسی در حوزه مدیریت شهری می‌باشد، که انشالله با محیا شدن شرایط لازم اطلاع رسانی مختص به آن صورت خواهد گرفت، از این دست برنامه‌ها از اهداف ذکر شده می‌باشد.
وی افزود: از آنجا که در سال تحصیلی پیش رو شاهد حضور قریب به ۷۰۰ نفر دانشجوی جدید در دانشگاه فنی و مهندسی اسفراین هستیم، انجمن اسلامی دانشجویان نیز برای ورودی‌های جدید دانشگاه، به دنبال بستر سازی‌هایی جهت ایجاد آرامش خاطر برای این عزیزان در محیط دانشگاه بوده، که از تلاش جهت تهیه بروشورها و نشریه ورودی‌های جدید دانشگاه می‌توان اشاره کرد.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین  ادامه داد: در ترم جاری برگزاری حداقل ۳ برنامه تالاری را در دستور کار قرار دادیم که دارای اولویت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشند. در زمینه مسائل فرهنگی با تشکیل کارگروه سیگار و کودکان کار با همکاری دفتر تحکیم وحدت و مرکز مشاوره دانشگاه جهت ایجاد فضای تعامل بیشتر بین دانشجویان و نهادهای حمایت‌گر، اقدام به برگزاری نمایشگاهی بدین منظور و توزیع نشریه در این قالب خواهیم پرداخت. هرچند این حوزه، فعالیت‌های بیشتری را طلب می‌کند که این به حمایت هر چه بیشتر مسوؤلین دانشگاه و استقبال دانشجویان محترم بستگی دارد.
وی افزود: در ایام محرم نیز به دنبال ترویج اهداف اصول زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر با همکاری هیئت فدائیان حضرت مهدی دانشگاه هستیم که این وظیفه‌ی حوزه رسانه و جنگ نرم  انجمن خواهد بود.
این فعال دانشجویی ضمن تصریح کردن کمبود امکانات رفاهی،تفریحی و وضعیت نامطلوب خوابگاهی در دانشگاه گفت: عدم قبول مسئولیت این حوزه از طرف مسئولین امر، تقاضای تشکیل کارگروه ویژه این موضوع جهت تاکید بر ارتقا سطح کیفی مجموعه‌های خوابگاهی با همکاری تمامی مدیران دانشگاه و شهرستان را از اقدامات مقتضی این امر مطرح کرد.
صدرالدینی در پایان با اشاره به هدف شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان اسفراین مبنی بر جذب حداکثری بدنه دانشجویی و اساتید دانشگاه، خارج از هر نوع سلیقه سیاسی تصریح کرد: اعتقاد داریم جنبش دانشجویی با عمل به عدالت‌خواهی، آرمان‌گرایی و آزاداندیشی مد نظر مقام معظم رهبری خواهد توانست به رسالت خطیر خود به عنوان قشر دغدقه مند جامعه در راستای رشد فرهنگی جامعه دانشگاهی و کشور عمل کند.

منبع : پایگاه خبری تحلیلی آذر