جنتیدفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای به آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نوشت: مجلس خبرگان رهبری به موجب ارتباطی که با جایگاه ولایت فقیه پیدا می‌کند، اهمیتی می‌یابد که حساسیت تایید و یا رد صلاحیت‌ها در این زمینه را دو چندان می‌کند. تلاش‌های همه جانبه دشمنان داخلی و خارجی در جهت خدشه‌وارد کردن به جایگاه آن یا نفوذ در آن نیز شاهدی بر این مدعاست.

متن کامل نامه بدین شرح است:

“شورای نگهبان بدون ملاحظه‌ی هیچ کس ، فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد” امام خمینی(ره)

خدمت حضرت آیت الله احمد جنتی (دامت برکاته)

دبیر محترم شورای نگهبان

*ضمن عرض سلام و تقدیم احترام به محضر گرانقدر جنابعالی و با ارج نهادن به خدمتگزاری صادقانه‌ی اعضای محترم شورای نگهبان در جهت حفظ سلامت نظام اسلامی، نکاتی چند را به مناسبت قرار گرفتن در آستانه‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری تقدیم حضورتان می‌داریم.

*مجلس خبرگان رهبری به‌موجب ارتباطی که با جایگاه ولایت‌فقیه پیدا می‌کند اهمیتی می‌یابد که حساسیت تایید یا رد صلاحیت‌ها در این زمینه را دو چندان می‌کند. تلاش‌های همه‌جانبه‌ی دشمنان داخلی و خارجی در جهت خدشه واردکردن به جایگاه آن و یا نفوذ در آن نیز شاهدی بر این مدعاست.

*همان‌گونه که خدمات قبل و بعد از انقلاب جناب آقای اکبر هاشمی رفسنجانی غیرقابل‌انکار است، اقدامات و عملکرد آسیب‌زننده‌ی ایشان نیز بر کسی پوشیده نیست. آقای هاشمی رفسنجانی در جریان فتنه‌ی سال ۸۸ با همنوا شدن با سران فتنه بر طبل رسوایی خویش کوبید و زاویه‌ی خود با مسیر امام، انقلاب و ولی‌فقیه زمان را بیش‌ازپیش نمایان ساخت و تاکنون نیز پس از گذر قریب به ۶ سال هنوز حساب خود را از جاماندگان کشتی انقلاب جدا نکرده است. امروز نیز که به تعبیری ” شمشیر فتنه کند شده، حیله‌ی جدید شورای رهبری را به راه انداخته است” که با اصل ولایت مطلقه‌ی فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تعارض است.

* حملات مکرر ایشان به یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی یعنی قوه‌ی قضاییه و هم‌صدا شدن با دشمنان نظام در این زمینه به‌خوبی نشان از بی‌تدبیری ایشان و ارجح دانستن منافع اطرافیان خود نسبت به مصالح نظام دارد.

وضعیت اقتصادی آقای هاشمی سالهاست که منشأ شائبه‌ها و درگیری‌های زیادی در بین گروه‌های مختلف کشور است و ایشان تاکنون تمایلی به شفاف‌سازی وضعیت اقتصادی خود نشان نداده است.

*ما دانشجویان انقلابی و شاگردان مکتب حضرت روح‌الله و امام خامنه‌ای در اتحادیه‌ دانشجویی دفتر تحکیم وحدت، ضمن توجه به عملکرد غیرقابل‌انکار آقای اکبر هاشمی رفسنجانی و همچنین پیش‌بینی عواقب جبران‌ناپذیر نفوذ در مجلس خبرگان رهبری، ایشان را فاقد صلاحیت لازم جهت ورود به این عرصه می‌دانیم. لذا از جنابعالی تقاضا مندیم کما فی السابق طبق نظر امام راحل “بدون ملاحظه‌ی هیچ‌کس، فقط و فقط خدا را در نظر داشته” و بر مبنای معیارهای اسلامی مانع تایید صلاحیت آقای اکبر هاشمی رفسنجانی و ورود ایشان به مجلس خبرگان رهبری شوید که تاریخ اسلام “سیف الاسلام” های زیادی را به خود دیده است و بی‌شک “ملاک حال فعلی افراد است”.

با احترام
شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور
(دفتر تحکیم وحدت)